ViaDia tunnetaan valtakunnallisesta diakoniatyöstä, jota tehdään ympäri Suomen itsenäisissä paikallisyhdistyksissä useiden työalojen kautta. Niitä koordinoivan ViaDia ry:n toiveena oli uudistaa ViaDia-liikkeen brändiä ja visuaalista ulkoasua, joka koettiin aikansa eläneeksi ja modernisointia kaipaavaksi. Tavoitteena oli uudistaa ilme laajaa kohderyhmää puhuttelevaksi ja välittää positiivista sekä asiallista mielikuvaa, säilyttäen silti brändin tunnistettavuuden. Uudistuksessa oli myös huomioitava visuaalisen ilmeen toteuttaminen siten, että brändin mukaista viestintää on helppo toteuttaa paikallisyhdistyksissä. Aiemmin käytössä ollut graafinen ohje oli suppea ja sen osalta toivottiin selkeämpää ohjeistoa ilmeen noudattamiseen.
↓
Projekti startattiin asiakkaan kanssa aloituspalaverissa, jossa kartoitettiin brändin ja visuaalisen ilmeen nykytilaa ja toiveita uudistukselle. Lähtötietojen pohjalta Crue ideoi ViaDian toimintaan ja työaloihin sopivia markkinoinnillisia pääviestejä ja suunnitteli ehdotuksen visuaalisesta ilmeestä. Yhteistyötä jatkettiin myös verkkosivu-uudistuksen osalta. Yhteisessä workshopissa määritettiin mm. sivuston kohderyhmät ja suunniteltiin sivuston päärakenne sekä toiminnallisuudet. Crue toteutti sivuston rautalankamallit ja suunnitteli sivuston visuaalisen ilmeen.
Tämä kaikki tehtiin
- Alkukartoitus
- Visuaalinen suunnittelu
- Sisältösuunnittelu
- Workshop
- Nettisivujen rakenne, toiminnallisuudet, sisältösuunnittelu ja visuaalinen ilme
- Dokumenttipohjien (Word ja Powerpoint) uudistaminen
- Yleisesitteen taitto
- Kevyt brändi-/graafinen ohjeistus