Parhaimmillaan laadukkaasti tehty työ toimii itsessään mainoksena ja tuo näin lisäprojekteja mainostoimistolle. Näin kävi, kun teimme myyntimateriaaleja Tampere Congress & Events Districtille alkuvuodesta 2019. Yhteistyöprojektissa mukana olleen Tampere-talon markkinointisuunnittelija Anni Toiva otti myöhemmin keväällä Crueen yhteyttä, kun heillä oli tarvetta samantyyppiselle kansainväliseen levitykseen sopivalle englanninkieliselle esitteelle.
↓
Tavoitteet ja luova ratkaisu
Esitteen haluttiin vetoavan kansainvälisiin tapahtumajärjestäjiin tyylikkäällä kuvamaailmallaan. Asiakas piti tekemästämme Visit Tampereen esitteestä, joten se otettiin yhdeksi visuaalisen toteutuksen inspiraation lähteeksi. Visuaalisen ilmeen suunnittelussa graafikkomme keksi ottaa lähtökohdaksi Tampere-talon logon elementit. Logosta poimittiin väripalkit sekä kaltevat linjat, jotka skaalattiin isommaksi ja yhdisteltiin uudella tavalla. Tällainen uudella tavalla näkeminen on loistoesimerkki siitä, kuinka luomamme visuaaliset ilmeet eivät synny vain kivan ulkoasun vuoksi, vaan niiden takana on aina jokin uniikki, asiakkaalle varta vasten keksitty idea.
Nelisivuisessa esitteessä Tampere-talo nostettiin esiin isojenkin maailmanluokan tapahtumien, konferenssien ja kokousten pitopaikkana otsikolla ”An award-winning combination of business and leisure”. Esitteessä osoitettiin kuvallisesti ja tekstillisesti Tampere-talon uniikki tapa tarjota yritystapahtumakävijöille laatupuitteet niin tapahtumapäivään ja ruokailuun kuin illanviettoon ja kulttuurielämyksiin. Selkeillä ikoneilla havainnollistettiin, kuinka Tampere-talon monipuolisen tarjonnan äärelle on hyvät kulkuyhteydet kaikkialta maailmasta sekä vain lyhyt junamatka Helsingistä. Esiin nostettiin korkea suomalainen turvallisuustaso sekä tapahtumajärjestämisen korkea laatu. Esitteestä ei varmasti jäänyt epäselväksi, että Tampere-talon ammattilaisten osaaminen ja tehokkuus ovat huipputasoa vuosikymmenten tapahtumajärjestämiskokemuksen myötä.