Creative Cruen ja Adwatecin markkinointikumppanuus pitää Adwatecin markkinoinnin rullaamassa, kasvattaa sen kypsyyttä ja kyvykkyyttä sekä auttaa myyntiä ja markkinointia pelaamaan tarkasti samaan maaliin.

Adwatec on kansainvälinen jäähdytysjärjestelmien toimittaja, jonka tuotteita käytetään ympäri maailman erityisesti laivoissa. Yritys on osa Helkama Emotor Groupia, ja se toimittaa laitteita kuuteenkymmeneen eri maahan. Tällä hetkellä yrityksen laitteita on 600 aluksessa ympäri maailman.

Adwatecin oma markkinoinnin osasto on verrattain pieni kansainvälisesti toimivalle yritykselle, joten markkinointipäällikkö Riitta Kujalan työn kannalta on olennaista, että markkinoinnissa on luotettava ja tarvittaessa nopeasti reagoiva yhteistyökumppani.

Creative Crue on toiminut Adwatecin kumppanina vuodesta 2022 asti. Yhteistyöhön kuuluu sekä monenlaisten markkinointimateriaalien tuottaminen että erityisesti digitaalisen markkinoinnin kehittäminen.

Messuseinistä 3D-malliin

Olennainen osa kumppanuutta on graafinen suunnittelu Adwatecin messuosastoille. Messuilla on Adwatecin kaltaisen yrityksen myynnille suuri merkitys. Toisinaan materiaaleja tarvitaan myös hyvin nopealla aikataululla, jolloin tiivis yhteistyö mahdollistaa ripeät toteutukset.

Crue on suunnitellut ja toteuttanut Adwatecille myös mittakaavaltaan kunnianhimoisempia materiaaleja, kuten aluksen 3D-mallin, jonka avulla yritys saa esiteltyä helposti marine-sovellusten käyttökohteet. 3D-mallia on hyödynnetty monessa yhteydessä, aina myyntipresentaatiosta messuseinään ja verkkosivuihin.

Adwatecin messuosasto.

Verkkosivu on digimarkkinoinnin peruskivi

Creative Crue on yhteistyössä panostanut erityisen paljon digimarkkinoinnin kehittämiseen. Sen lähtökohtana on ollut Adwatecin verkkosivujen teknisen tehokkuuden ja hakukoneoptimoinnin jatkuva kohentaminen. Kun verkkosivusto toimii optimaalisella tavalla, se on kivijalka kaikelle muulle digimarkkinoinnille. Se myös mahdollistaa markkinoinnin tehokkaan johtamisen datan avulla.

Asiakas seuraa digimarkkointia itse Crue Dashboardin avulla, ja tuloksia käydään lisäksi läpi kuukausittaisessa palaverissa. Toimintamallin myötä Crue pysyy ajan tasalla markkinoinnin tilanteesta, verkkosivuston teho paranee tasaisesti, ja mahdollisiin ongelmiin on nopeaa puuttua. Samalla Adwatecin koko markkinoinnin maturiteetti kehittyy.

Digimarkkinoinnin kehittämiseen on kuulunut muun muassa uutiskirjeiden automatisoinnin suunnittelu sekä LinkedIn-markkinoinnissa Lead Gen Forms -mainosten käyttöönotto. Koska yrityksen markkinoinnin kohderyhmä on kansainvälisestikin verrattain suppea, tarkka kohdentaminen ja budjetin käyttäminen juuri oikeisiin toimenpiteisiin on olennaista. Tiivis yhteistyö mahdollistaa asiakas-, liiketoiminta- ja kohderyhmäymmärryksen jatkuvan kasvattamisen.

Kumppanuus ulottuu markkinoinnin ohella koko organisaatioon. Kuukausipalavereissa on usein läsnä Adwatecin toimitusjohtaja Heikki Mustonen sekä myynnin johtaja Ismo Lehtonen. Näin myynnin ajankohtainen tieto kantautuu kaikkien markkinoinnista vastaavien korviin, ja myynti ja markkinointi pystyvät entistä tehokkaammin puhaltamaan yhteen hiileen. Sillä on erityinen merkitys organisaatiossa, jonka myyntiputki on verrattain pitkä.


“Meille on tärkeää, että Creative Crue tukee jatkuvasti markkinoinnin päivittäistä toimintaa ja auttaa ideoinnissa. Arvostamme suuresti myös sitä, että he tuovat esille uutta tietoa ja esittelevät innovatiivisia työkaluja ja teknologioita.”

– Riitta Kujala, Adwatecin markkinointipäällikkö

adwatec.com

Creative Cruen ja Adwatecin logot.