Creative Crue
13.7.2021 3 minuuttiaMistä saisi hyviä markkinoinnin pikakoulutuksia? Mikset pyytäisi apua heiltä, jotka tekevät markkinointia työkseen ja joilla jo siksi on todennäköisesti viimeisin tieto. Etenkin somemarkkinointi muuttuu vauhdilla kanavien pyrkiessä vastaamaan trendeihin, kilpailuun ja käyttökokemukseen. Samalla muutokset kanavien algoritmeissa näkyvät mainostajille.
Cruen koulutuskattausta on täydennetty pitkin vuotta sitä mukaa kun asiakkaat ovat pyytäneet tukea, konsultointia ja koulutusta eri aiheisiin.
Crue-filosofiassa tieto on tehty jaettavaksi ja tehtävämme on kasvattaa asiakkaidemme markkinointivalmiuksia.
Koulutuksemme eivät siten ole kalvojen läpijuoksua, vaan konkreettinen katsaus asiakkaan lähtötilanteeseen, kanaviin, tavoitteisiin ja resursseihin. Digimarkkinoinnin koulutukset ovat aina asiakkaan näköinen ja kiinni konkretiassa sekä mahdollistaa kysymykset ja keskustelun.
Tee kuten Seloy, nosta yrityksen osaamispääomaa
“Somekoulutus sujui jouhevasti ja oli meille erittäin hyödyllinen. Rakenne oli hyvä ja siihen oli perehdytty meidän yrityksemme näkökulmasta. Esille tuli paljon uusia asioita ja vinkkejä, miten saada enemmän irti somesta. Kokonaisuudessaan laadukas koulutus.” – Antti Nurminen, Seloy
Muiden muassa Seloyn markkinointivastaavat saivat Cruelta tarvitun avun ja opin, kun yrityksen somemarkkinointi tuli ottaa haltuun kerralla ja kunnolla. Yhtiön markkinointitiimissä oli tapahtunut muutoksia, ja tarvittiin tehokas tapa kouluttaa uusi tiimi somekanavien hoitoon.
Koulutuksessa somemarkkinointi raamitettiin Seloyn näkökulmasta:
- Mitä somemarkkinoinnissa voi ja kannattaa tehdä
- Mihin kanaviin markkinointi kannattaa kohdentaa
- Milloin somessa kannattaa mainostaa
- Miten somemarkkinointia mitataan
- Miten eri sisältötyyppejä voidaan hyödyntää
- Miten somemarkkinointia ohjataan
Seloylla oli entuudestaan somemarkkinoinnin projektinhallintatyökaluna Trello, jonka sisältösuunnitelmaa saatiin koulutuksen myötä täydennettyä entistä monipuolisemmaksi.
“Somea suunniteltaessa on tärkeä analysoida lähtökohdat, mikä toimii ja mikä ei, mutta myös avata ajattelua uusille keinoille. Moni yritys käyttää yhä somemainontaa kapeasti, vaikka vaihtoehtojen määrä on lisääntynyt. Rohkaisen siksi aina yrityksiä testaamaan eri sisältötyyppejä laajasti, jotta eniten kohderyhmää puhuttelevat tavat löytyisivät”, sanoo Cruen Digital Media Manager Anna Salminen.
Some-markkinoinnin tehokoulutus by Crue
Koulutus räätälöidään asiakkaan lähtökohdista, valmiuksista, toiveista ja kanavista käsin.
Kesto: noin 3-4h, varsinainen koulutus n. 2h
Osallistujamäärä: 1-8 hlö
Toteutus: Crue-toimistolla tai etänä (Google Meets, Teams)
Hinta: 390 € + alv.
Sisältö:
- Asiakkaan somekanavien analysointi
- Tavoitteet somemarkkinoinnille
- Kanavien sisältötyypit (asiakaskohtaisesti relevantit kanavat: Instagram, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Twitter, TikTok, jne.)
- Sisältöpilarit
- Mainostusasetukset ja budjetoinnin perusteet
- Ajastaminen
- Hashtagit
- Mittaaminen ja hallinta
Koulutuksen myötä asiakkaalle hahmottuu kokonaiskuva somekanavien eroista, mahdollisuuksista ja tehokkaasta hoitamisesta. Osallistuja ymmärtää, mihin kohdentaa resursseja ja miten välttää turhat mainoskulut. Syväluotaavampaa ohjausta yksittäiseen kanavaan saa erillisistä Facebook- ja Instagram-koulutuksistamme.