Creative Crue
4.3.2019 3 minuuttiaLEHDISTÖTIEDOTE: julkaistu 4.3.2019
Suomalaisten keskuudessa Tampere on vetovoimainen kaupunki, mutta nyt kaupunki aikoo kurottaa uudella tavalla kansainvälisen tapahtumamyynnin kentälle. Kansainvälisen tason suurtapahtumia lähdetään hakemaan uudenlaisen, maailmanlaajuisesti houkuttelevan tapahtumakeskittymän Tampere Congress & Events District Finlandin eli Tampere CEDin kautta.
– Tampere CED -brändi rakennettiin voidaksemme myydä entistä tehokkaammin Tamperetta huipputapahtumien pitopaikkana kansainvälisille tapahtumajärjestäjille. Täältä löytyvät maailmanlaajuisesti kiinnostavat puitteet erilaisiin konferensseihin ja bisnespahtumiin mutta myös jättimäisiinkin urheilu- ja kulttuuritapahtumiin, avaa Tampere-talon toimitusjohtaja Paulina Ahokas.
Tiivis ja dynaaminen palvelukeskittymä
Tampere Congress & Events District eli Tampere CED muodostaa Tampereen keskustaan palvelujen ja ammattilaisten keskittymän, jossa kaikki tarpeellinen sijaitsee 10 minuutin kävelymatkan säteellä. Tällainen alue on maailmanlaajuisestikin omaa luokkaansa ja kilpailee erittäin tehokkaasti maailmalta löytyvien muutamien vastaavantyylisten tapahtumakeskittymien kanssa. Tampere-talon lisäksi alueeseen kuuluu useita eri kokoisia ja tunnelmaisia tapahtumapaikkoja: Tullikamarin Pakkahuone ja Klubi, Technopolis Yliopistonrinne, Tampereen yliopisto, Tampereen stadion sekä vuonna 2021 valmistuva Tampereen Kannen areena. Tapahtumavieraita varten on Marriottin, Scandicin, Lapland Hotelsin ja Sokos Hotelsin hotelliketjujen kattavat palvelut. Alueen ostosmahdollisuuksista huolen pitävät Ratinan ja Tullintorin kauppakeskukset.
Tampere-talon myynti- ja markkinointipäällikkö Marjut Heinonen listaa Tampere CEDin tarjontaa, joka todellakin on kansainvälistä huipputasoa:
– Täällä on laadukkaat tilat kahden hengen kokoushuoneesta kymmenien tuhansien osallistujien stadioniin. Alan ammattilaisilla on kymmenien vuosien kokemus tapahtumajärjestämisestä. Tampereen monipuolinen kulttuuritarjonta ja aktiviteetit kiinnostavat tapahtumayleisöä myös tilaisuuden ulkopuolella. Ja kaikki tämä vielä vahvasti ympäristötietoisessa kaupungissa, puhtaan luonnon ympäröimänä, järvien ja metsien keskellä.
Maailmanlaajuisesti tavoitettava
Liikkuminen tiiviin ja kattavan tapahtuma-alueen sisällä on nopeaa. Kansainvälisille tapahtumajärjestäjille tärkeää on tietenkin myös tapahtumapaikan hyvä sijainti. Täältä pohjoisesta katsottuna voi olla hankala huomata, että oikeastihan Tampere sijaitsee näppärästi keskellä maailmankarttaa. Suomeen lentää reilussa kahdeksassa tunnissa sekä New Yorkista että Pekingistä.
Tampere CEDin, kuten Tampereenkin vahvuutena on kansainvälinen tunnelma ja pienen kaupungin sydän. Turvallinen suomalainen tapahtumaympäristö, vahva ympäristötietoisuus ja haasteista lamaantumaton asenne eivät ole maailmalla itsestäänselvyyksiä. Hyvä esimerkki siitä, että Tampere on houkutteleva tapahtumapaikka maailmanlaajuisesti, on ensi lokakuussa Tampereella järjestettävä WOMEX eli the World Music Expo. Kansainvälisen maailmanmusiikin ja jazzin suurin tapaaminen kerää yhteen yli 300 esiintyjää ja yhteensä yli 2700 musiikkiammattilaista.
Purevilla myyntimateriaaleilla maailmalle
Visit Tampereen sekä useiden tapahtumapaikkojen, hotellien ja ostoskeskusten yhteinen Tampere CED on jo käynnistänyt tapahtumien myynnin vuodelle 2021. Keskittymän tarjontaa on ehditty esittelemään muun muassa Isossa-Britanniassa.
– Kun lähdetään markkinoimaan maailmalle, tulee myyntimateriaalien olla nopeasti purevia, erottuvia ja mieleen jääviä. Kun on herätetty tunnereaktio, asia myös jää mieleen, Tampere CEDin markkinointimateriaalit ja brändisuunnittelun toteuttaneen Creative Cruen luova johtaja Sami Nieminen summaa. – Tampereen vahvuudet ja ydinsanoman nopeasti tiivistävillä materiaaleilla tapahtumapäättäjät vakuutetaan tuomaan yleisönsä juuri tänne.
– Pitää osata luopua suomalaisesta vaatimattomuudesta ja kertoa maailmalle niistä puitteista, huippuosaamisesta ja elämyksellisyydestä, jonka me tamperelaiset jo tunnemme, Paulina Ahokas summaa yhteistyötä.
Tampere CEDin verkkosivut: www.tampereced.fi tai www.ced.fi
Lue lisää projektista Caset-sivulta.
Julkaisuja aiheesta:
Visit Tampere: Tampere CED – kansainvälisten suurtapahtumien keskipiste
Tampere-talo: Tampere kansainvälisten suurtapahtumien keskipisteeksi
Tamperelainen: Tampere lanseeraa uuden tapahtumakeskittymän – Tampere CED lupaa kaiken tarpeellisen 10 minuutin kävelymatkan sisälle
Fun Tampere: Tamperelaistoimijat houkuttelevat yhdessä suurtapahtumia kaupunkiin