Seloy Oy on eristyslasivalmistuksen perheyritys ja Creative Cruen pitkäaikainen asiakas. Seloyn tytäryhtiö Seloy Live puolestaan valmistaa erilaisia, älykkäitä, interaktiivisia ikkuna- ja peililasituotteita. Vuonna 2020 yritykseltä tuli markkinoille uusi innovatiivinen lasituote, Seloy Live SHINE , joka tarvitsi tuekseen vakuuttavat lanseerausmateriaalit. Creative Crue otti kopin mainosvideon, pakkaussuunnittelun ja tuotekuvausten toteuttamisesta.
Seloy Live Shine -tuotevideo
Ensimmäisille tuotekuville oli pikainen tarve – kuvaus-setup saatiin pystyyn ja kuvat käyttöön erittäin nopealla aikataululla, tästä iso kiitos. Itse tuotevideon kuvaus sujui rennolla meiningillä, mutta kuitenkin ammattimaisesti. Materiaalit saatiin purkkiin sovitussa aikataulussa ja lopputulos editoinnin jälkeen oli toivotunlainen. Crue avusti myös tuotepakkauksen visuaalisessa suunnittelussa ja toteutuksessa. Saimme uudelle tuotteelle näyttävän ilmeen ja projektin maaliin halutuin tuloksin. Laadukasta tekemistä alusta loppuun.
– Antti Nurminen, Seloy Live Oy
Mikä älypeili?
Seloy Live SHINE on monella tapaa ainutlaatuinen tuote: se näyttää normaalilta puukehyksiseltä sisustuspeililtä, mutta kätkee sisäänsä viihdeteknologiaa, joka poistaa kodista mustan tv-ruudun ongelman ja elävöittää kodin seinät. Älypeiliin voi kytkeä oman sisältölähteen kuten läppärin, Chromecastin tai vaikka digiboksin ja katsoa siitä televisiota, omia valokuvia, tauluksi valittua taidekuvaa – tai sammutettuna peilipinnan heijastusta. Yrityspuolelle Seloy Live SHINE on saatavilla myös kosketusnäyttöisenä inforuutuna: esimerkiksi aulatilassa näytöltä voi klikata esiin tilavaraukset, bussiaikataulut tai muut tärkeät muistutukset.
Loistavat tuotekuvat ovat väylä jälleenmyyjän katalogiin
Tuotelanseerauksen tueksi toteutettiin tuotekuvaukset, tuotevideo ja pakkaussuunnittelu.
Tällaisen tuotteen kuvaamisessa on iso haaste siinä, että tuote heijastaa kaiken siitä näkyvän. Tuotevideon kautta pääsimme kuitenkin näyttämään älypeilin aidossa ympäristössään; toki myös videomuoto vaati tarkkaa tila- ja kuvasuunnittelua.
– Sami Nieminen
Kevyellä käsikirjoituksella hahmoteltiin muutama kohtaus, jossa kuvataan yhden perheen päivä aamusta iltaan. Crue vastasi kuvausvalmisteluista, kuten stailausohjeista, aikatauluista, kaluston valmistelusta ja pystytyksestä sekä itse videokuvauksista ja editoinneista; asiakas hoiti lokaation ja castingin omista riveistään.
Lopputuloksena saatiin reilun minuutin mittainen promovideo – ja tuotteet Verkkokauppa.comin hyllyihin.
Katso video
Mitä tehtiin:
● Videon käsikirjoitus
● Kuvaussuunnittelu
● 1 päivän kuvaukset, joissa Cruelta AD ja videokuvaaja
● Editointi: musiikki, tekstitykset, leikkaus, värimäärittelyt.
● Tuotekuvaukset Cruen omassa studiossa
● Kuvankäsittelyt ja kuvakokojen muokkaaminen
● Tuotepakkauksen suunnittelu
Kyseessä on tyypillinen jälleenmyynti-case: tavarantoimittajalla pitää olla hyvännäköinen materiaali, jotta jälleenmyyjä ottaa tuotteen jakeluun ja valikoimiinsa. Tästä syystä on tärkeää panostaa valokuviin: hyvä kuva saattaa olla kanava jälleenmyyjän mainoslehden kanteen. Tuotekuvan on oltava hemmetin hyvä.
– Sami Nieminen
Tiesitkö, että Cruella on oma studio toimistollaan Mustalahdenkadulla?
Ota yhteyttä niin sovitaan teille tuote- tai henkilöstökuvaukset.