“Kun muutin 19-vuotiaana Saarijärveltä, ajattelin, etten enää tule takaisin! Hinku isoon maailmaan oli suuri, ja oma kotikunta vaikutti tuppukylältä. Tampereella yritin peitellä murretta, usein huonosti: keskisuomalaisen vokaaaalien venyyyttämisen kuuli. Nykyään, lähes 20 vuotta myöhemmin, katselen seutua täysin toisin ja myös ilahdun, jos oma vokaali venähtää tai ylimääräinen hyppää sanaan. Esimerkiksi silloin kun on aivan helekutin kylymä. Arvostan, että minulla on side niin maaseudulle kuin kaupunkiin. Uskon sen tuovan myös ajatteluun perspektiiviä.”

Näin kertoo omasta kotiseudustaan Riina. Hän ei ole Cruen ainoa keskisuomalainen: sieltä ovat kotoisin myös Sami ja Jonna. Pohjoisimmasta on ihana AD:mme Angela, eteläisin vahvuutemme on tällä hetkellä digimarkkinoinnin asiantuntijamme Anna.

 

Creative Cruen kotiseutukartta. Katso kuka on mistäkin kotoisin ja miten seutumustuntemus voi olla eduksi markkinoinnissa.

 

Seututuntemus voi olla eduksi muun muassa kuntasivustotöissä, joista viimeisimpänä olemme julkaisseet Akaan uudet kuntasivut sekä Nokian kaupungin sekä Visit Nokian sivut.

Toisaalta myös ulkopuolisuus on usein eduksi: etenkin visit-sivustoja tehtäessä on hedelmällistä, että työryhmässä on ihmisiä, joille seutu ei ole entuudestaan tuttu. Kuinka vakuuttaa juuri hänet, alueesta täysin tietämättömän? Ja toisaalta, mitä sellaista hän saattaa seudusta noteerata, jota paikkakuntalaiset eivät itse enää näe tai jonka ottavat itsestään selvyytenä?

Monipuolisuus on rikkaus ja myös tiimien rakennusta ohjaava arvo Cruella. Sopiva yhdistelmä maalaisjärkeä ja intohimoa urbaaniin kulttuuriin tekevät meistä meidät. Tervetuloa #partofthecrue, missä ikinä oletkin.

Lue myös

Crue mukaan pelibisnekseen

Koronan ahdistettua ihmiset luovaan moodiin myös Creative Crue on laajentanut toimialaansa videopelibisnekseen. Tampereella päämajaansa pitävän,

Onko perinteisen mainostoimiston aika ohi? 

Mainostoimisto, bränditoimisto, viestintätoimisto, digimarkkinointitoimisto, palvelumuotoilutoimisto, hybriditoimisto… Onko perinteisen mainostoimiston aika ohi? Syksyllä julkaistussa blogijutussamme kirjoitimme mainostoimistojen