Tamperelainen markkinointitoimisto Creative Crue jatkaa vahvalla kasvu-uralla. Uusimman teknologian ja datan hyödyntäminen luovassa suunnittelussa on Cruen toiminnan kulmakivi, ja siihen perustuvaa strategista kasvua on tullut neuvonantajana tukemaan Vesa Tauriainen.

– Täällä on toimiva ajatus siitä, kuinka markkinoinnin automaatiota voi hyödyntää asiakkaiden liiketoiminnan kasvattamisessa. Cruella osataan teknologian avulla valjastaa luovuus tavalla, joka näkyy asiakkaalle tuloksena, Tauriainen sanoo.

Viimeiset kymmenen vuotta Yhdysvalloissa asunut Tauriainen on markkinoinnin ja teknologia-alan konkari. Hänen ansioluettelossaan ovat muun muassa mainostoimisto Bermudan ja ohjelmistoyritys Husky Intelligencen perustaminen sekä lukuisten eri yritysten hallitustyöhön osallistuminen ja neuvonantajana toimiminen. Bermuda yhdistyi tämän vuoden alussa Aava & Bang -toimiston kanssa jälkimmäisen nimen alle, ja Tauriainen luopui samalla osakkuudestaan.

– Käteni vapautuivat Bermuda-kauppojen jälkeen, ja minua pyydettiin mukaan useammankin markkinointitoimiston toimintaan. Cruen valitseminen oli lähes itsestäänselvyys, sillä pidän yrityksen arvomaailmasta ja toimintakulttuurista, ja koen että minulla on annettavaa toimintaan.

– Nälkä on kasvanut sen suhteen, kuinka Crueta voi auttaa kasvamaan. Me olemme painamassa kaasua, kun muut jarruttelevat.

Luovuuden ja teknologian vastakkainasettelun aika on ohi

Creative Cruen toimitusjohtaja Aapo-Lassi Kankaala toteaa Vesa Tauriaisen roolin sopivan juuri tähän hetkeen yrityksen matkalla.

– Vesan ammattitaito ja luontainen draivi sekä näkemys tukevat erityisesti seuraavan kasvupyrähdyksen tavoitetta.

– Samalla tavalla kasvupolkuun liittyy olennaisesti juuri ansaittu AAA-luottoluokitus, Kankaala jatkaa.

Vesa Tauriainen korostaa Cruen hallitsevan markkinoinnin automaation nimenomaan osana kampanjasuunnittelua.

– Automaatio ei ole taikuutta, vaan pohjimmiltaan joukko hyvin yksinkertaisia asioita. Cruen rooli on auttaa asiakkaat alkuun sen hyödyntämisen kanssa. Uusien kalliiden järjestelmien ostamiseen ei ole tarvetta, vaan automaatiota voi hyödyntää kampanjoissa heti ja saada nopeasti tuloksia.

Crue haluaa kannustaa asiakkaita ostamaan toimistolta sekä luovan suunnittelun että markkinoinnin automaation palvelut samalla kerralla. Toiminta-ajatukseen kuuluu, että luovat palvelut ja automaatioavusteiset, tulosta ohjaavat kampanjat ovat osa samaa, liiketoiminta- ja brändilähtöistä markkinointityötä.

– Teknologia on sekä asiakkaan tuloksen että paremman luovan suunnittelun mahdollistaja, Tauriainen toteaa.


Kiinnostuitko markkinoinnin automaation mahdollisuuksista? Ota meihin yhteyttä!

Lue myös