Cruen noin 4h koulutuksessa tutustumme yrityksen erottuvan ja persoonallisen tone-of-voicen eli äänensävyn merkitykseen ja tekijöihin. Käymme esimerkein ja harjoituksin läpi, miten yrityksen äänensävy vaikuttaa brändipersoonaan ja yrityksen viestinnällisiin tavoitteisiin. Määritämme yrityksenne avainsanat ja bränditason viestityylin ja saatte raamit, joilla jatkaa yrityksen linjakasta viestintää.
Koulutuksen sisältö:
- Mikä on tone of voice ja miksi sillä on väliä
- Esimerkkejä erottuvuudesta
- Targetointi: kenelle ensisijaisesti viestimme
- Arvot ja avainsanat
- Harjoitukset yrityksen äänensävyn määrittämiseksi
- Visuaalinen viestintä osana äänensävyä (emojit, kuvatyypit)
- Yhteenveto
- Jälkikäteen lähetettävä koulutusmateriaali
Mitä koulutuksesta saa?
Koulutuksen myötä osallistujille muodostuu ymmärrys siitä, mistä elementeistä yrityksen äänensävy muodostuu ja millaisella äänensävyllä oma yritys tavoittelee viestivänsä. Koulutuksesta saa koostetun Google Slides – tai PowerPoint-muotoisen ohjemateriaalin yrityksen viestinnän ohjaamiseen ja jalkauttamiseen, sis. valitut avainsanat, äänensävy-esimerkit, ”do´s & don´ts” ja yleisen sisällöntuottajan muistilistan.
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Yrityksen viestinnästä ja sisällöntuotannosta vastaaville sekä kaikille, jotka ovat kiinnostuneita brändipersoonan rakentamisesta viestinnän keinoin ja viestinnällä vaikuttamisesta.