Cruen työpöydällä syntyi ElmoNet
ElmoNet

Creative Crue sai keväällä hoidettavakseen mielenkiintoisen brändityön: 120 vuotta toiminut Pohjois-Hämeen Puhelin halusi uudistaa brändinsä. Taustalla oli kaksi ymmärrettävää syytä:liiketoiminta oli aikojen saatossa siirtynyt puhelinoperaattoritoiminnasta valokuituyhteyksiin sekä tv- ja viihdepalveluihin ja toisekseen toimiala oli laajentunut Pohjois-Hämeen rajojen ulkopuolelle. Uusi nimi olisi keksittävä ja sen myötä uusi brändi. Brändin toivottiin olevan sukunäköinen tytäryhtiö Elmon (ent. Tampereen Puhelin) kanssa.

Projektin kulku

Projektin eteneminen

Projektiin lähdettiin alkukartoituksella, jossa koko organisaatio pääsi vastaamaan ajatuksiinsa yhtiön nykytilasta, tahtotilasta, kilpailukentästä, vahvuuksista ja liiketoiminnan mahdollisuuksista. Projekti jatkui workshop-työskentelyllä: Pohjois-Hämeen Puhelimen johtoryhmän ja Cruen työryhmän kesken pidetyissä työpajoissa kirkastettiin yhtiön strategia, missio ja visio, määritettiin kohderyhmäprofiilit sekä suuntaviivoitettiin tulevan brändin elementtejä, päälupauksia sekä kuvallisia ja viestinnällisiä linjauksia. Luonnollisesti merkittävässä roolissa oli myös uuden brändinimen short list.

Tämä kaikki tehtiin

  • Alkukartoitus
  • Workshopit
  • Brand book (painettu ja sähköinen digiversio)
  • Nettisivut
  • Brändijalkautukset
  • Sisäinen lanseeraus
  • Netissä pidetty ulkoinen lanseeraus
  • ElmoNet-asiakaslehti
  • Tiedottaminen ja sidosryhmäviestintä
  • Brändivideo
  • 3D animointi ja mallinnus
';
“Talon sisällä lähes kaikki ovat ottaneet uuden brändin innostuneesti vastaan. Crue onnistui hyvin. Cruen väeltä tuli hyviä ehdotuksia ja oivalluksia. Nettisivuistakin tuli hyvät ja selkeät.”
-Juha Ahoniemi, toimitusjohtaja, ElmoNet

Lopputulokset

Uudeksi nimeksi valikoitui ElmoNet. Nimi kertoo tytäryhtiön tavoin tarinoiden sankarin, urheilija-Elmon, viestittämää sinnikkyyttä ja määrätietoisuutta. Net-pääte tarjoaa viitteen toimialaan: valokuituun ja sen päälle rakennettuihin palveluihin. Brändi sai pääviestikseen “Kylän nopein” -sloganin ja viestin tueksi suunniteltiin sarja brändikuvia, jotka Crue toteutti. Koko brändi tallennettiin laadukkaaksi brand bookiksi, jotka jaettiin henkilöstölle sisäisessä lanseerauksessa. Huhtikuun 21. päivä uusi brändi oli valmis ulos maailmalle ja Creative Cruen suunnittelemat ja toteuttamat nettisivut avattiin aikataulussaan osoitteessa elmonet.fi. Samalla saatiin ulos kaikkien aikojen ensimmäinen ElmoNet-asiakaslehti.

“Alun sisäisen hämmästelyn ja tuskan jälkeen alkoi tulemaan onnistumisen tunnetta. Kaiken kaikkiaan projekti sujui oikein hyvin: palikat pysyivät kasassa ja aikataulu piti. Saatiin tehtyä ajoissa kaikki, mitä suunniteltiin. Julkistus meni koronan vuoksi uusiin puihin, mutta se onnistui mielestäni online-versiona olosuhteisiin nähden erittäin hyvin!” - Juha Ahoniemi

Tutustu ElmoNetin uusiin sivuihin täältä

Onko sinulle ajankohtaista miettiä brändiasioita? Ota yhteytta meihin!

Creative Crue toteuttu PHP Oy:n brändiuudistuksen ElmoNetiksi ja samalla tehtiin mm. brand book
Creative Crue toteutti ElmoNetin brändiuudistuksen ja brand bookin lisäksi myös ElmoNetin asiakaslehden
ElmoNet brändiuudistukseen kuuluivat myös erilaiset esitteet, flyerit, asiakirjat, käyntikortit ja muut printtimateriaalit
ElmoNetin brändiuudistuksen kokivat myös autot ja autoteippaukset. Creative Crue toteutti autoteippauksien suunnittelun.

Katso lisää töitämme