Creative Crue sai keväällä hoidettavakseen mielenkiintoisen brändityön: 120 vuotta toiminut Pohjois-Hämeen Puhelin halusi uudistaa brändinsä. Taustalla oli kaksi ymmärrettävää syytä:liiketoiminta oli aikojen saatossa siirtynyt puhelinoperaattoritoiminnasta valokuituyhteyksiin sekä tv- ja viihdepalveluihin ja toisekseen toimiala oli laajentunut Pohjois-Hämeen rajojen ulkopuolelle. Uusi nimi olisi keksittävä ja sen myötä uusi brändi. Brändin toivottiin olevan sukunäköinen tytäryhtiö Elmon (ent. Tampereen Puhelin) kanssa.
↓
Projektin eteneminen
Projektiin lähdettiin alkukartoituksella, jossa koko organisaatio pääsi vastaamaan ajatuksiinsa yhtiön nykytilasta, tahtotilasta, kilpailukentästä, vahvuuksista ja liiketoiminnan mahdollisuuksista. Projekti jatkui workshop-työskentelyllä: Pohjois-Hämeen Puhelimen johtoryhmän ja Cruen työryhmän kesken pidetyissä työpajoissa kirkastettiin yhtiön strategia, missio ja visio, määritettiin kohderyhmäprofiilit sekä suuntaviivoitettiin tulevan brändin elementtejä, päälupauksia sekä kuvallisia ja viestinnällisiä linjauksia. Luonnollisesti merkittävässä roolissa oli myös uuden brändinimen short list.
Tämä kaikki tehtiin
- Alkukartoitus
- Workshopit
- Brand book (painettu ja sähköinen digiversio)
- Nettisivut
- Brändijalkautukset
- Sisäinen lanseeraus
- Netissä pidetty ulkoinen lanseeraus
- ElmoNet-asiakaslehti
- Tiedottaminen ja sidosryhmäviestintä
- Brändivideo
- 3D animointi ja mallinnus