Crue auttoi Sappee Resortia päivittämään liiketoiminnan keskiössä olevat verkkosivunsa uuteen aikaan. Työt jatkuvat tuloksekkaan digimarkkinoinnin parissa.

Sappee Resort on Etelä-Suomen suosituin laskettelukeskus, ja se on tullut viime vuosien aikana tunnetuksi myös monipuolisena ympärivuotisena matkailukeskuksena, josta löytyy aktiviteetteja ja majoitusta sekä kesäteatteri, ravintola- ja ohjelmapalveluita. Sappee on vakiinnuttanut asemansa etenkin talviurheilu- ja pyöräilyharrastajien keskuudessa, ja siihen liitetään erityisesti vuosittaiset kausikorttikampanjat, joiden aikana joko talven rinnekausikortin tai kesän bike park -kausikortin saa hankittua etukäteen ällistyttävän halvalla.

Vuoden 2023 alussa Sappee päätti uudistaa yrityksen nettisivut. Sappeen verkkosivut ovat laskettelukeskuksen liiketoiminnan ytimessä, sillä niiden kautta varataan niin kaikki liput kuin majoituksetkin.

“Aikaisemmat sivut olivat aikansa eläneet ja halusimme kehittää niitä modernimpaan suuntaan. Halusimme myös siirtyä Drupalista WordPressiin. Emme kokeneet painetta päivitykseen asiakkaiden suunnalta eivätkä ne vaikuttaneet mitenkään negatiivisesti liiketoimintaankaan, mutta haluamme olla monen asian suhteen proaktiivisia”, Kosti Puurunen, Sappee Resortin liiketoimintajohtaja sanoo.

Sappee halusi löytää sivustouudistukseen pirkanmaalaisen kumppanin, jolta onnistuisivat myös digimarkkinoinnin työt. Etsintä aloitettiin Googlesta.

“Vaikka nykyaikana moni työ onnistuu hyvin myös etänä, meistä läheisyydessä on omat puolensa. Haluamme hoitaa joitain hommia kasvotusten – erityisesti uuden yhteistyön alussa. Löysimme muutamia varteenotettavia digi- ja mainostoimistoja, mutta osan niistä oma pesä eli esimerkiksi digimarkkinointi ei selvästi ollut kunnossa. Kuinka hyvin mainostoimisto osaa hoitaa asiakkaansa hommia, jos suutarin lapsella ei ole niin sanotusti kenkiä?” Puurunen pohtii.

Asiantuntijuutta vaativaan makuun

Crue ja Sappee päätyivät yhteistyöhön Sappeen selvitystyön ansiosta. Cruen ammattitaito vakuutti Sappeen väen. Crue on varmistanut, että oma digimarkkinointi on kunnossa, ja se näkyy esimerkiksi hakukonenäkyvyytenä ja kohdistettuna rema-mainontana.

Yhteistyö aloitettiin sivustouudistuksella ja Sappeen brändin hienovaraisella päivityksellä sekä markkinoinnin kärkiviestin hiomisella. Tätä työtä varten Crue toteutti ennakkokyselyn ja tutustui asiakaspalautteisiin. Materiaalia purettiin työpajoissa, joissa käytiin läpi muun muassa Sappeen kohderyhmiä ja käyttäjäpolkuja.

“Uudet sivut saatiin julki kesäkuussa 2023. Olemme olleet niihin tyytyväisiä, ja tiedämme olevamme kriittinen ja vaativa asiakas”, Puurunen sanoo.

Hän uskoo verkkosivujen toimivan parhaimmillaan silloin, kun niistä ei kuulu motkotusta, vaan hommat rullaavat niin kuin pitääkin – ainakin kun kyseessä on verkkokauppa, joka on liiketoiminnan ytimessä.

“Olemme valmiita panostamaan verkkokaupan sujuvuuteen, mutta on hyvä muistaa, että päätoimintamme on aivan muualla: laskettelukeskuksen pyörittämisessä. Senpä takia arvostamme sitä, että meidän ei tarvitse vaivata liikaa päätämme esimerkiksi verkkokaupan asioilla, vaan ne hoituvat omalla painollaan.”

Cruen lisäksi verkkosivu-uudistuksessa oli mukana kuopiolainen Hämähäkkimiehet-yritys, joka on Sappeen pitkäaikainen kumppani. Crue vastasi uusista verkkosivuista ja verkkokaupan käyttöliittymän suunnittelusta, kun taas Hämähäkkimiehet toteutti verkkokaupan teknisen puolen.

Sappee Resortin verkkosivut tietokoneen ruudulla ja mobiililaitteella.

Nastaa yhteistyötä digimarkkinoinnin parissa

Onnistuneen verkkosivu-uudistuksen jälkimainingeissa Sappee päätti startata Cruen kanssa yhteistyön myös digimarkkinoinnin suhteen. Crue vastaa nyt Sappeen suosituista kausikorttikampanjoista Snow Challenge ja Bike Challenge sekä Satasella Sappeelle -majoituskampanjoinnista.

Vuoden 2023 kausikorttikampanjoissa onnistuttiin yli odotusten. Vuoteen 2022 verrattuna budjettia onnistuttiin pienentämään kolmanneksella. Sappee Snow Challenge -kausikorttikampanjan tuloksia parannettiin yli 20 prosenttia ja Sappee Bike Challenge -kampanjan yli 5 prosenttia.

“Teemme paljon erilaista digimarkkinointia, mutta kausikorttikampanjat ovat suurimpia panostuksiamme, ja niille on asetettu kunnianhimoiset tavoitteet. Olen numeroiden mies ja seuraan aktiivisesti sitä, että pääsemme asetettuihin tavoitteisiin ja tuloksiin. On siis tärkeää, että digimarkkinoinnin kumppanimme auttaa tässä.”

Puurusen mukaan hyvä kumppani on sellainen, joka uskaltaa antaa asiakkaalle palautetta ja kehittää toimintatapoja.

“Meitäkin on haastettava, jotta toimintamme kehittyy. Emme kaipaa kumppania, joka vain toteuttaa mitä sanomme, se ei ole kovin kehittävää pitkällä aikavälillä.”

Toisaalta Puurunen muistuttaa, että tärkeintä on yhteishenki, joka töitä tehdessä vallitsee.

“Yhteiskumppanin kanssa pitää olla myös nasta toimia”, hän kiteyttää.


Tämän Crue teki

  • Päivitimme Sappeen brändin työpajapohjaisesti.
  • Suunnittelimme kärkiviestit markkinointiin.
  • Suunnittelimme ja toteutimme verkkosivu-uudistuksen.
  • Teemme jatkuvaa digimarkkinointia, jonka tulokset raportoidaan asiakkaalle.

Tutustu Sappee Resortin verkkosivuihin täällä →

Sappee Resortin verkkosivut mobiililaitteella. Sappee Resortin verkkosivut tietokoneen ruudulla. Kaksi laskettelijaa lyövät kätensä iloisesti yhteen, taustalla talvinen maisema, päällä teksti: Kaikki hauska samasta paikasta.