Creative Crue sai keväällä hoidettavakseen mielenkiintoisen brändityön: 120 vuotta toiminut Pohjois-Hämeen Puhelin halusi uudistaa brändinsä. Taustalla oli kaksi ymmärrettävää syytä:liiketoiminta oli aikojen saatossa siirtynyt puhelinoperaattoritoiminnasta valokuituyhteyksiin sekä tv- ja viihdepalveluihin ja toisekseen toimiala oli laajentunut Pohjois-Hämeen rajojen ulkopuolelle. Uusi nimi olisi keksittävä ja sen myötä uusi brändi. Brändin toivottiin olevan sukunäköinen tytäryhtiö Elmon (ent. Tampereen Puhelin) kanssa.

Talon sisällä lähes kaikki ovat ottaneet uuden brändin innostuneesti vastaan. Crue onnistui hyvin. Cruen väeltä tuli hyviä ehdotuksia ja oivalluksia. Nettisivuistakin tuli hyvät ja selkeät.

– Juha Ahoniemi, toimitusjohtaja, ElmoNet

Toteutus

Projektiin lähdettiin alkukartoituksella, jossa koko organisaatio pääsi vastaamaan ajatuksiinsa yhtiön nykytilasta, tahtotilasta, kilpailukentästä, vahvuuksista ja liiketoiminnan mahdollisuuksista. Projekti jatkui workshop-työskentelyllä: Pohjois-Hämeen Puhelimen johtoryhmän ja Cruen työryhmän kesken pidetyissä työpajoissa kirkastettiin yhtiön strategia, missio ja visio, määritettiin kohderyhmäprofiilit sekä suuntaviivoitettiin tulevan brändin elementtejä, päälupauksia sekä kuvallisia ja viestinnällisiä linjauksia. Luonnollisesti merkittävässä roolissa oli myös uuden brändinimen short list.

Alun sisäisen hämmästelyn ja tuskan jälkeen alkoi tulemaan onnistumisen tunnetta. Kaiken kaikkiaan projekti sujui oikein hyvin: palikat pysyivät kasassa ja aikataulu piti. Saatiin tehtyä ajoissa kaikki, mitä suunniteltiin. Julkistus meni koronan vuoksi uusiin puihin, mutta se onnistui mielestäni online-versiona olosuhteisiin nähden erittäin hyvin!

– Juha Ahoniemi

Tämä kaikki tehtiin

  • Alkukartoitus
  • Workshopit
  • Brand book (painettu ja sähköinen digiversio)
  • Nettisivut
  • Brändijalkautukset
  • Sisäinen lanseeraus
  • Netissä pidetty ulkoinen lanseeraus
  • ElmoNet-asiakaslehti
  • Tiedottaminen ja sidosryhmäviestintä
  • Brändivideo
  • 3D animointi ja mallinnus

Lopputulos

Uudeksi nimeksi valikoitui ElmoNet. Nimi kertoo tytäryhtiön tavoin tarinoiden sankarin, urheilija-Elmon, viestittämää sinnikkyyttä ja määrätietoisuutta. Net-pääte tarjoaa viitteen toimialaan: valokuituun ja sen päälle rakennettuihin palveluihin. Brändi sai pääviestikseen “Kylän nopein” -sloganin ja viestin tueksi suunniteltiin sarja brändikuvia, jotka Crue toteutti. Koko brändi tallennettiin laadukkaaksi brand bookiksi, jotka jaettiin henkilöstölle sisäisessä lanseerauksessa. Huhtikuun 21. päivä uusi brändi oli valmis ulos maailmalle ja Creative Cruen suunnittelemat ja toteuttamat nettisivut avattiin aikataulussaan osoitteessa elmonet.fi. Samalla saatiin ulos kaikkien aikojen ensimmäinen ElmoNet-asiakaslehti.

Tutustu ElmoNetin uusiin sivuihin täältä.

Katso ElmoNetin brändivideo:

ElmoNetin asiakaslehden kansi ja yksi aukeama. ElmoNetin markkinointimateriaaleja.