
Mirva Perkiö
27.10.2022 3 minuuttiaÄlykäs raportointi tuo dataa liiketoiminnan päätösten tueksi ja parantaa markkinoinnin tuloksellisuutta.
Crue Dashboard Premium kokoaa kaikki yrityksen markkinoinnin kannalta oleelliset mittarit yhteen selkeään raporttiin. Reaaliaikainen seuranta mahdollistaa tehtyjen ratkaisujen tulosten seuraamisen ja tarvittaessa oikea-aikaisen reagoinnin. Seurannan ansiosta markkinoinnin suunnitteleminen ja kohdistaminen on tehokkaampaa. Markkinoinnin tehokkuudessa on parannettavaa, sillä jopa 26 % markkinointibudjetista hukataan tehottomiin kanaviin ja strategioihin (Rakuten Marketing, 2018).
Markkinointibudjetin lisäksi käyttäjälähtöinen ja selkeä raportointi säästää aikaa. Keskimäärin työntekijältä voi mennä jopa 3 tuntia kuukaudessa erilaisten raporttien rakentamiseen ja lukujen hakemiseen. Cruen luoma Dashboard Premium kokoaa kaiken oleellisen datan yhteen visuaaliseen ja intuitiiviseen raporttiin. Selkeyden ansiosta kuka tahansa voi ymmärtää markkinointidataa sotkeutumatta turhaan jargoniin ja vaikeaan termistöön. Aikaa säästyy, koska kaikki oleellinen tieto on samassa paikassa ja valmiiksi esitettävässä muodossa.
Tiivistetysti Cruen tarjoamista raportointityökaluista räätälöity Dashboard Premium on jatkuvan markkinoinnin ja sisällöntuotannon ykköstyökalu. Kevyempi Dashboard Basic soveltuu perustason sivustoseurantaan ja satunnaisiin kampanjoihin.
Tärkeimmät erot eri raporttien välille ilmenevät niiden alustassa, datalähteissä sekä ajankohdan muutoksen ja kommentoinnin mahdollistamisessa.
Dashboard Basicissa ovat vain Googlen datalähteet, Premiumissa raportoinnissa ovat niiden lisäksi kattavasti muun muassa muut analytiikkatyökalut, somekanavat sekä uutiskirjeet. Yhteisessä määrittelytyöpajassa asiakkaan kanssa valitaan aina tärkeimmät mittarit ja datalähteet, jotta seurattavuus pysyy ymmärrettävänä, yksinkertaisena ja nopeana.
Basic-raportissa vertailuajankohta on sidottu edeltävään kuukauteen, kun Premiumissa käyttäjä voi valita minkä tahansa ajan raporttihistoriassa. Tämä helpottaa tulosten ajallista vertailua. Premiumissa on yhtenä raportin osana myös kommentointi, johon kuuluu Cruen laatima sanallinen tiivistys kuukauden tuloksista.
Janita Tuominen
DIGITAL MEDIA MANAGER
janita.tuominen@crue.fi
050 306 2122
tai
YhteysOletko koskaan marssinut edestakaisin supermarketin hyllyjen välissä hikikarpalot ohimolla valitsemassa jotain, mitä tiedät tarvitsevasi, mutta
Vuosi on vaihtunut, ja vaikka monet asiat ovat murroksessa, on varmaa että Google pysyy edelleen
Cruecastin neljännessä jaksossa mukana ovat Cruen luova johtaja Sami ja hallituksen neuvonantaja Vesa, jotka keskustelevat