Jos digitaalista mainontaa tehdään vain pistemäisesti ja kertarysäyksinä, parhaat hyödyt jäävät saavuttamatta. Jatkuvasti pyörivät digikampanjat tehostuvat koko olemassaolonsa ajan, keräävät arvokasta asiakasdataa ja mahdollistavat samalla lyhytkestoisten kampanjoiden paremman toiminnan pienemmällä rahalla.

Digitaalisen markkinoinnin keinoista hakukoneoptimointi nähdään yleisesti ottaen pitkäjänteisenä toimintana ja digimainonta puolestaan pikavoittojen hakemisena. Jos kampanjoista sosiaalisessa mediassa ja Googlessa haluaa saada parhaat tehot irti, on kuitenkin syytä lopettaa digimainonnan mieltäminen spurtteina. Kyse on maratonista siinä missä SEO-työnkin kohdalla.

Hyvä uutinen tässä kaikessa on, että jatkuvalla digimarkkinoinnilla voi saavuttaa parempia tuloksia kuin olet todennäköisesti kuvitellut. Samalla jatkuvista kampanjoista on toinenkin hyöty, eli arvokkaan asiakasdatan kerääminen sen jatkojalostamista ja hyödyntämistä varten.

Pitkäjänteisyys palkitaan, niin somessa kuin Googlessakin

Syy, miksi lyhytkestoiset kampanjat eivät ole yhtä tehokkaita kuin jatkuva digimainonta, piilee koneoppimisessa. Sekä Meta-, eli Facebook- ja Instagram-kampanjat, että Google Ads -kampanjat käyttävät koneoppimista hyväkseen kohdentamalla mainoksia koko ajan tarkemmin kerätyn datan perusteella.

Kun kampanja keskeytetään, oppimistulokset valuvat hukkaan. Kampanjoiden niin sanottu opetteluvaihe on myös suhteellisesti kalliimpi kuin vaiheet, joissa dataa kohdentamiseen on jo kertynyt enemmän. Pistemäinen, esimerkiksi kuukauden mittainen kampanja ei saa välttämättä riittävästi yleisöä tehokkaaseen jälkimarkkinointiin eli viestiä perille niin sanotuille rema-yleisöille (remarketing eli uudelleenmarkkinointi), joita on jo lämmitelty sopivasti ostamista tai yhteydenottoa varten.

Silloin, kun digimainonta on puolestaan jatkuvaa ja kampanjat keräävät jatkuvasti dataa, myös sesonkiluonteiset kampanjat hyödyntävät samaa datavarantoa ja valmiiksi lämmiteltyjä yleisöjä. Sen myötä ne ovat saman tien tehokkaampia, paremmin kohdennettuja ja edullisempia.

Jatkuvat digikampanjat tekevät hyvää brändille

Onko jatkuva digimainonta vähän isompi investointi? Toki se on. Pitkän aikavälin tehokkuuden ja asiakasdatan keräämisen näkökulmasta se on kuitenkin ehdottoman kannattava sellainen.

Mitä todennäköisimmin kilpailijasi pyörittävät digikampanjoitaan koko ajan, mikä sekin on painava syy panostaa asiaan – eikä jatkuvan digimainonnan parantama brändinäkyvyys tee pahaa sekään.


Oletko kiinnostunut jatkuvasta digimainonnasta? Ota yhteyttä Creative Cruen asiantuntijoihin, niin aletaan suunnitella tehokkaita kampanjoita.

Lue myös