Älykäs Crue Dashboard Premium kokoaa kaikki yrityksen markkinoinnin kannalta oleelliset mittarit yhteen selkeään raporttiin. Luomamme raporttinäkymät ovat visuaalisia, intuitiivisia ja älykkäitä, joten kuka tahansa voi ymmärtää markkinointidataa sotkeutumatta turhaan jargoniin ja vaikeaan termistöön. Dashboardiimme on lisäksi rakennettu toiminnallisuuksia, joita et löydä keneltäkään muulta, kuten digitaalinen brändiarvo.
Älykäs raportointi auttaa tuloksellisessa päätöksenteossa. Saadun datan ansiosta markkinoinnin suunnitteleminen ja kohdentaminen on entistä tehokkaampaa. Reaaliaikainen seuranta mahdollistaa tehtyjen ratkaisujen tulosten seuraamisen ja ajantasaisen reagoinnin. Yleisesti ottaen jopa 26 % markkinointibudjeteista hukataan tehottomiin kanaviin ja strategioihin (Rakuten Marketing 2018).
Markkinointibudjetin lisäksi käyttäjälähtöinen raportointi säästää aikaa. Keskimäärin työntekijältä voi mennä jopa 3 tuntia kuukaudessa erilaisten raporttien rakentamiseen ja lukujen hakemiseen. Cruen luomalla Dashboard Premiumilla aikaa säästyy, koska kaikki oleellinen tieto on samassa paikassa ja valmiiksi esitettävässä muodossa. Dashboard kokoaa yhteen datan muun muassa sivustoanalytiikasta, somekanavista ja muista työkaluista – Katso kaikki datalähteet.
Raportti lähetetään kuukausittain automaattisesti sähköpostiin, ja reaaliaikaista dataa pääsee milloin ja missä vain seuraamaan oman linkin kautta. Crue Partner -asiakkaidemme kanssa käymme raportin yhdessä läpi kuukausipalavereissa. Tutustu Cruen tiedolla johtamisen palveluun.
Crue Dashboard Premium ja Crue Dashboard Basic
Jatkuvaa markkinointia ja sisällöntuotantoa tekeville suosittelemme kattavaa Crue Dashboard Premiumia. Valittavanasi on myös suppeampi Crue Dashboard Basic, joka perusversiona soveltuu sivustodatan seurantaan ja satunnaisiin kampanjoihin.
Unohda Google Analyticsin plärääminen ja Excel-raportit, tee markkinoinnin datasta organisaatiosi kilpailuetu.
Hyödyt
- Rahan säästö
Markkinointibudjetti kohdennetaan oikeisiin kanaviin ja strategioihin.
- Ajan säästö
Raportointiin ja datalähteiden kaiveluun ei tarvitse käyttää aikaa erikseen.
- Kaikki yhdessä paikassa
Data tuodaan yhteen visuaaliseen näkymään, jolloin seurattavuus pysyy yksinkertaisena, nopeana ja yhdestä paikasta analysoitavana.
- Asiakaskohtaisesti räätälöity
Seurattavat mittarit määritellään yrityskohtaisesti liiketoiminnan tavoitteiden mukaisiksi. Yhdessä valitaan tärkeimmät mittarit, jotta seurattavuus pysyy ymmärrettävänä, yksinkertaisena ja nopeana.
- Järjestelmällinen
Mahdollistaa markkinoinnin toteuttamisen järjestelmällisesti, oikea-aikaisesti, tehokkaasti ja tiedon ohjaamana.
- Ymmärrettävä
Markkinoinnista tulee ymmärrettävämpää ja perusteltua, tuloksellisuus on todennettavissa tarkemmin.
- Helposti seurattava
Raportti kolahtaa sähköpostiin viikoittain ja voit milloin tahansa käydä Dashboardissa tarkistamassa lukuja omasta linkistäsi.
Erot
Cruen tarjoamista raportointityökaluista räätälöity Dashboard Premium -raportti on jatkuvan markkinoinnin ja sisällöntuotannon ykköstyökalu. Kevyempi Dashboard Basic soveltuu perustason sivustoseurantaan ja satunnaisiin kampanjoihin.
Tärkeimmät erot eri raporttien välillä ilmenevät niiden alustassa, datalähteissä sekä ajankohdan muutoksen ja kommentoinnin mahdollistamisessa.
Tärkeimmät erot Crue Dashboard Premiumin ja Basicin välillä
Ominaisuudet | Premium | Basic |
---|---|---|
Datalähteiden ylläpito | Automaattinen: Kaikki datalähteet | Automaattinen: Googlen datalähteet Manuaalinen: Kolmannen osapuolen datalähteet |
Eri kanavien ja kampanjoiden toimivuus | Suoraan datalähteistä | Vain Google Analyticsin ja Google Adsin kautta |
Yritysten tunnistus | Sivusto: Tavoitetut yritykset, kun evästeet on hyväksytty LinkedIn: Tavoitetut yritykset | Ei mahdollista |
Hyödylliset toiminnallisuudet | Graafiset funnelit | Joustava filtteröinti |
Vertailuajankohta | Muokattavissa vapaasti | Ei voi muokata |
Kommentointi | Osana raporttia | Erillisellä työkalulla |
Datalähteiden yhdistäminen | Lukuja voi laskea yhteen useammasta kohteesta | Toimii joissakin tapauksissa |
Datalähteet
Dashboardiin luodaan yrityskohtaisesti räätälöidyt KPI:t. Dataa voidaan kerätä seuraavista lähteistä.
Lisäksi Crue Dashboard Premiumiin on mahdollista tuoda myös manuaalisesti päivitettävää sisältöä, kuten myyntidataa tai esimerkiksi puhelinsoittojen määrä. Nämä yrityskohtaiset tarpeet suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa.
Dashboard Basic
- Google Analytics
- Google Webmaster Tools
- Google Search Console
- Google Ads
Esittelemme mielellämme etäyhteydellä
Pyydä ilmainen 15 minuutin esittely Crue Dashboard Premiumista
Data-analyysi
Digitaalinen markkinointi tuottaa runsaasti dataa, mutta tuloksien mittaaminen ja mittareiden näyttämät tulokset eivät kerro kuin osan totuudesta. Siksi nykytilan data-analyysi on kaiken älykkään markkinointiviestinnän pohja.
Data-analyysiMarkkinoinnin tiedolla johtaminen
Kaikesta mitä teet internetissä jää jälki, jota kutsutaan dataksi. Myös asiakkaasi toiminnat jättävät dataa eri digitaalisen markkinoinnin kanaviin – olipa se nettisivulla vierailu, hakukoneella tiedon hakeminen tai sosiaalisen median selaaminen.
Tiedolla johtaminen