Markkinoinnin johtaminen datan pohjalta auttaa investoimaan oikein

Kaikesta mitä teet internetissä jää jälki, jota kutsutaan dataksi. Myös asiakkaasi toiminnat jättävät dataa eri digitaalisen markkinoinnin kanaviin – olipa se nettisivulla vierailu, hakukoneella tiedon hakeminen tai sosiaalisen median selaaminen. 

Digitaalisen markkinoinnin tuottamaa dataa voidaan mitata ja sen valossa markkinoinnin toimenpiteitä optimoida ja kehittää yhtä tehokkaammiksi. Tiedolla johtaminen edellyttää kuitenkin ymmärrystä asiakkaista, datasta ja digitaalisen markkinoinnin kanavista. Oman ajankäytön hallitsemiseksi sen voi jättää digitaalisen markkinoinnin ammattilaisten käsiin. 

Tiedolla johtaminen on Cruen datapalvelu, jota toteutamme sekä kuukausittaisella partner-mallilla että koulutuksina (katso lisää koulutuksista).

Partner-asiakkuuksissamme asetamme Marketing Dashboard -työkalun ilmaiseksi asiakkaamme käyttöön. Marketing Dashboard on havainnollinen ja helppokäyttöinen alusta, joka yhdistää eri datalähteet, kuten Google Analytics, Google Ads, Google Search Consolen ja eri somekanavat, yhdeksi hallittavaksi kokonaisuudeksi. 

Jos Marketing Dashboardin käyttö ei ole mahdollista, analysoimme muut datalähteet ja asetamme yhdessä asiakkaan kanssa seurattavat tavoitteet ja mittarit.  Tämän jälkeen seuraamme, analysoimme ja optimoimme digimarkkinoinnin toimenpiteitä kuukausittain. 

Tiedolla johtamisen palvelu (ns. Crue Digipartner) käsittää:

  • Oma data-analyytikko ja digitaalisen markkinoinnin asiantuntija yrityksenne käyttöön. 
  • Ilmainen Marketing Dashboard -asennus. 
  • Digimarkkinoinnin hoitaminen ennalta sovitun työmäärän mukaisesti.
  • Kuukausittainen raportointi, analysointi ja digimarkkinoinnin kehittämisehdotukset. 
  • Kvartaaleittain läpikäytävä kattavampi tilannekuva digitaalisen markkinoinnin tavoitteiden toteutumisesta.