Data-analyysi

Digitaalinen markkinointi tuottaa runsaasti dataa, mutta tuloksien mittaaminen ja mittareiden näyttämät tulokset eivät kerro kuin osan totuudesta. Siksi nykytilan data-analyysi on kaiken älykkään markkinointiviestinnän pohja. Tuloksia täytyy suhteuttaa seuranta-ajalla tehtyihin toimenpiteisiin ja muutoksiin. Data-analyysi on piste A, josta lähdemme kulkemaan kohti pistettä B.

Analysoimme datalähteitä niin kotisivuprojekteissa kuin brändityössä, jolloin dataa voivat olla esimerkiksi henkilöstökyselyt, asiakastyytyväisyystutkimukset tai data, jota kuluttajakäyttäytymisestä saadaan eri digitaalisen markkinoinnin kanavista. Muutoin työkaluina käytetään muun muassa Google Analytics -raportteja, SE Ranking -hakusana-analyysiä, heat map -mallinnoksia, videoanalyysejä ja tutkimuksia.

Data-analyysin pohjalta tuotamme ehdotukset kuntoon saatettavista asioista. Kotisivujen kohdalla määritämme, mikä nykyisillä sivuilla on käyttökelpoista ja hyödynnettävää, mikä on tuotettava alusta. Digikamppanjoissa ehdotamme mahdolliset SEO-kehityskohdat, auditoimme datan mittaamisen, ehdotamme tarvittavien mittareiden asennukset sekä mittaustavoitteet ja konseptoimme digikampanjat.