
Kirsi Vahtokari
25.11.2022 2 minuuttiaAina on hyvä hetki suunnitella markkinointia! Tässä muutama vinkki markkinointisuunnitelmasavottaan:
Ihan ensin kannattaa kaivaa esille ajantasaiset liiketoiminta- ja markkinointistrategiat ja palauttaa niiden avulla mieleen mm. markkinoinnin tavoitteet ja kohderyhmät.
Jos strategiat eivät ole kunnossa, markkinointisuunnitelman tekeminen on haastavampaa, mutta ei täysin mahdotonta. Suosittelen kuitenkin laittamaan strategiat kuntoon pikapikaa, jotta markkinointiponnistelut ja -rahat eivät jatkossa mene hukkaan.
Jos tarkoituksena on ensi vuonna ottaa käyttöön uusia markkinointikanavia, kuten juuri nyt kuuma TikTok, sekin on syytä tehdä harkiten ja perustuen strategian mukaiseen kohderyhmään. Ei vain siksi että “kaikki muutkin on siellä”.
Markkinointistrategian lisäksi on hyvä käydä läpi kuluneen vuoden kampanjadata sekä raportit ja kerrata niiden opit: mitkä tehdyistä toimenpiteistä toimi ja mitkä ei, millaisia yleisöjä tavoitettiin. Luonnollisesti jatkossa kannattaa panostaa niihin hyvin toimineisiin juttuihin.
Muista kuitenkin jättää markkinointisuunnitelmaan ja erityisesti budjettiin tilaa myös yllätyksille, uusille jutuille ja spontaanille sisällölle!
Lataa avuksi asiantuntijoidemme laatima kätevä markkinointisuunnitelma-pohja, sen avulla luot helposti rungon yrityksen ensi vuoden markkinoinnille. Pohjan saat ladattua täyttämällä sähköpostiosoitteesi alle.
Lisää ohjeita markkinointisuunnitelman tekemiseen löytyy Miten tehdä markkinointisuunnitelma? -kirjoituksesta.
Jos aika tai puhti ei juuri nyt riitä markkinointisuunnitelman tai -strategian työstämiseen, me autamme mielellämme. Tutustu markkinointistrategia ja markkinointisuunnitelma -palveluumme ja ota yhteyttä.
Kuulostaako markkinointisuunnitelma hankalalta tai jopa uhkaavalta? Ei kannata pelästyä, sillä markkinointisuunnitelman ei tarvitse olla monimutkainen, vaan yksinkertaisesti auttaa hallitsemaan yrityksesi monimuotoista markkinointia, jotta tiedät mitä, missä ja milloin tapahtuu, kuka on vastuussa ja mitä tavoitellaan.
Jos markkinointisuunnitelma tuntuu haastavalta, laita viestiä meille! Kaikkea ei tarvitse tehdä itse, ota yhteyttä meihin – me olemme täällä sinua varten.
Ota yhteyttäUusi GA4 on erinomainen työkalu verkkosivujen käyttäjädatan keräämiseen ja tehokkaaseen Google Ads -mainontaan. Samalla se
Uutta energiaa ja asiantuntemusta Cruen asiakastyöhön sekä myyntiin tuo tuore myyntijohtajamme Susanna Nipuli. Liiketoiminnan kehittäminen
Euroopan Unionin uusien tietosuoja-asetusten myötä monet asiakkaamme ovat huolestuneet siitä, onko suositun Google Analytics -työkalun