Elmo on valtakunnallinen ICT-talo, jonka ydinkohderyhmään kuuluvat suomalaiset pk-yritykset. Palvelut skaalautuvat monen kokoiselle toimijalle ja kaikessa toiminnassa lähtökohtana on aito asiakastarve, luottamus ja avoimuus. Näitä tarinoita ja arvoja lähdettiin kirjoittamaan Elmon järjestyksessä kolmanteen asiakaslehteen, joka ilmestyi huhtikuussa. Seuraava on kalenteroituna syksyyn.

Projektin kulku

  1. Sisältösuunnittelupalaveri asiakkaan kanssa.
  2. Toimituksen aikataulutus ja painotalojen kontaktointi, painotarjoukset.
  3. Haastateltavien kontaktointi ja haastattelukierros.
  4. Lehden toimittaminen: Haastattelut, artikkelituotanto, editointikierrokset.
  5. Valokuvaajan kierros, valokuvatuotanto ja kuvankäsittelyt. Lehden taitto.
  6. Aineiston oikoluku, hyväksyntä ja toimittaminen painoon.
  7. Painotalon vedoksen tarkistus.
  8. Painatus ja jakelu.

Sisältömarkkinoinnissa on voimaa

“Meille asiakaslehti on tärkeä keino välittää arvojamme ja kertoa toiminnastamme elävin asiakasesimerkein. Uskomme sisältömarkkinoinnin voimaan. Kiitos toimituksesta ja upeasta lehdestä koko Cruen poppoolle. Hienosti pysyttiin aikataulussa, ja saatiin lehti maailmalle”, kiittelee markkinointi- ja viestintäpäällikkönä 12 vuotta toiminut Jenni Hyry.

Elmon tämänkertainen 20-sivuinen lehti tarjoaa case-esimerkkejä, talon kuulumisia ja vinkkejä mm. paljon puhuttaviin teemoihin, kyberturvallisuuteen ja asiakaskokemukseen. Paikkansa on myös laadukkaille kuville, joista vastasi Extra Cruen Jukka Salminen.

Lehdestä tehtiin sekä sähköinen että printtiversio. Hyry uskoo, että painetulle lehdelle on yhä enemmän sijaa.

Painetulla lehdellä on vahvasti oma painoarvonsa. Painotuotteiden määrän laskiessa asiakaslehden arvo korostuu entisestään. Kokemuksemme on, että lehdet luetaan tarkoin ja usein potentiaalinen asiakas lähestyy meitä kohtaamansa Elmo-artikkelin innoittamana. Jaamme yksittäisiä artikkelinostoja mm. LinkedInissä ja Facebookissa sekä natiivimarkkinoinnin kampanjoissa, mutta printtilehti on lisäksi tärkeä myynnin väline. On mukava jättää potentiaaliselle asiakkaalle “kättä pidempää”

 

Jälleen kerran saatiin tiukalla aikataululla – vieläpä poikkeusoloissa – hienosti puristettua upea asiakaslehti kasaan. Lehden ja tuotettujen artikkelien myötä välitämme tietoa ja kasvatamme Elmon tunnettuutta.

– Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Jenni Hyry

 

  • Asiakkaan tyytyväisyys projektiin 5/5
  • Projektin sujuvuus (aikataulut, viestintä) 5/5
  • Asiakkaan tyytyväisyys lopputulokseen 5/5