Toimivan markkinoinnin ei aina tarvitse olla myyvää, eikä varsinkaan tyrkyttävää. Hyvä mainos voidaan naamioida sisällöksi,
Miten valmistaudut iOS 14 -muutoksiin Facebook- ja Instagram-mainonnassa?
Olet mahdollisesti jo huomannut Facebookin Business Managerissa iOS 14 -ilmoituksen mainosten hallinnassa ja ehkä käynyt
Crue mukaan pelibisnekseen
Koronan ahdistettua ihmiset luovaan moodiin myös Creative Crue on laajentanut toimialaansa videopelibisnekseen. Tampereella päämajaansa pitävän,
Onko perinteisen mainostoimiston aika ohi?
Mainostoimisto, bränditoimisto, viestintätoimisto, digimarkkinointitoimisto, palvelumuotoilutoimisto, hybriditoimisto… Onko perinteisen mainostoimiston aika ohi? Syksyllä julkaistussa blogijutussamme kirjoitimme mainostoimistojen
Mikä on printin rooli 2021? Syökö digitaalisuus kaiken?
Kuuluuko joulukorttien lähettäminen perinteisiisi? Itse olen ollut siinä aina tosi huono. Tänä jouluna jokin on
Cruen 2020 lukuina
Se on jo melkein joulu, hyvät ystävät! Niinpä summasimme Cruen kulunutta vuotta lukujen valossa. Tässä
Digiloikkiin lisäkäsiä – Janne vahvistukseksi Cruen koodipuolelle
Janne Keränen (40) on aloittanut Creative Cruella tehtävänimikkeellä Web Developer. Janne on työskennellyt aiemmin IT-asiakaspalvelutehtävissä,
Kotiseutu kun taakse jäi, mietin hiljaa mielessäin, mitä siitä kertoisin?
“Kun muutin 19-vuotiaana Saarijärveltä, ajattelin, etten enää tule takaisin! Hinku isoon maailmaan oli suuri, ja
Miten tehdä markkinointisuunnitelma?
Näin loppuvuodesta moni yritys on kääntänyt katseensa jo tulevaan vuoteen – ja hyvä niin. Yrityksissä
Mainostoimiston kilpailutus – 5 tapaa valita itselle oikea mainostoimisto
“Ei saatu työtä (sen ja sen) kilpailutuksessa. Saimme parhaat pisteet, 4/6, referensseistä, hinnasta 1.8/6. Voittaja
Sivustouudistuksen check list
Sivustouudistus on kuin tanssia tilaajan ja toteuttajan välillä, mutta ei niin, että toinen vie ja
Mitä A/B-testaus tarkoittaa ja miksi sitä kannattaa tehdä?
A/B-testaaminen on markkinoinnin keino, joka auttaa ymmärtämään paremmin yrityksen kohderyhmien odotuksia ja asiakaskäyttäytymistä. Testaustulosten ja
5 vinkkiä sivustomittarien seuraamiseen
Minulta kysytään usein, mitä mittareita Google Analyticsistä kannattaisi seurata. Siellähän on loputtomasti lukuja, jotka eivät
Mitä työhyvinvointi ihan oikeasti on?
Tänään oli ihana aamu. Lähdin rantaan aamu-uinnille, jotain mitä olen harrastanut koko syksyn. Aamu-uinti tarkoittaa
Saavutettava sisältö kuntoon nyt
Kuntien ja järjestöjen sivustojen tulee olla saavutettavia 23.9.2020. Vaikka tekniset vaiheet olisi jo hoidettu, onko
TOP 5 kielenhuoltovinkit: Karsi yritysviestinnästä ainakin nämä
Kaikilla on omat suosikki-inhokkinsa, mitä tulee kielenkäyttöön, sanavalintoihin ja kielioppivirheisiin. Toisaalta kieli elää (ja saakin
Moi markkinointipäällikkö ja hyvää elokuuta!
Mitä sulle ja teidän markkinointisuunnitelmalle kuuluu? Meille kuuluu hyvää! Jengi on palannut töihin lomastaan levänneenä
Ota some-opit talteen ja markkinoinnista ilo irti
Kuinka monta kertaa olet tänään ottanut puhelimen esiin ja avannut Facebookin tai Instagramin? Vaikket itse
Palvelumuotoilu rikkoo organisaatioille tyypilliset siilot
Suunnittelijana katson työstettävää markkinointiviestiä sen kohdeyleisön näkökulmasta: mitä markkinoija haluaa viestillään kertoa sekä kuinka viestin
Saavutettavuusmörön selättäminen vaatii ammattiapua
Saavutettavuus, tuo kuntia ja julkisen hallinnon toimijoita kotisivuprojekteissa piinaava sanahirviö, jonka olemassaolo on kehitetty vain kaikkien
10 vuoden opit mainosalalta
Havaintoja mainostoimistotyöstä yhden copywriterin silmin Tulin keltanokkana mainosalalle paikallislehden toimittajan tehtävistä vuonna 2009. Olin kaupunki-ikävissäni
Poikkeustila vaatii poikkeuksellista luovuutta – ja digimarkkinointia
Mitä teidän bisneksellenne kuuluu tänä keväänä? Moni yritys on toivonut jälkiviisaasti, että takaraivossa kytenyt ajatus
6 ohjenuoraa etätyöskentelyn helpottamiseksi
Koronapandemian myötä ihmiset siirtyivät urakalla työskentelemään etänä kotitoimistoille ja digitaaliseen maailmaan, jossa osa meistä on
Business Finlandin rahoituksesta täsmäapua koronan aiheuttamaan poikkeustilanteeseen
Nyt tarvitaan ketterää liiketoiminnan kehittämistä, vahvaa innovointia ja nopeita markkinointitekoja. Tähän Business Finlandin uusi rahoitus
5 asiaa, jotka suunnittelijan on hyvä tietää saavutettavuudesta
Olemme kaikki erilaisia ja meillä on omat tarpeemme – myös netin ja digipalveluiden käyttäjinä. Henkilökohtaisten
Työsuhteita ja parisuhteita – 3 vinkkiä kestäviin suhteisiin
On tässä ollut monenlaisia suhteita. Alkuhuumia, hiipuvia fiiliksiä ja ”kyllä tämä vielä hyväksi muuttuu” -sinnittelyä.
Web Summit, 4. päivä: Burger on kuningas ja EU pistää jauhot suuhun
Osallistuin marraskuussa ensimmäistä kertaa Euroopan suurimpaan teknologiaseminaariin, Web Summitiin Lissabonissa. Näihin blogipostauksiin on kerätty kunkin
Web Summit, 3. päivä: Nopeita autoja ja kalliita lenkkareita
Osallistuin marraskuussa ensimmäistä kertaa Euroopan suurimpaan teknologiaseminaariin, Web Summitiin Lissabonissa. Näihin blogipostauksiin on kerätty kunkin
Web Summit, 2. päivä: Olemmeko kusessa vai pelastuuko maailma?
Osallistuin marraskuussa ensimmäistä kertaa Euroopan suurimpaan teknologiaseminaariin, Web Summitiin Lissabonissa. Näihin blogipostauksiin on kerätty kunkin
Web Summit, 1. päivä: Snowden vs. Huawei
Osallistuin marraskuussa ensimmäistä kertaa Euroopan suurimpaan teknologiaseminaariin, Web Summitiin Lissabonissa. Näihin blogipostauksiin on kerätty kunkin