Asiakaslähtöisesti suunnitellulla verkkosivustolla tai palvelulla on tärkeä rooli brändikokemuksessa. Se voi ratkaista ostaako käyttäjä juuri sinun yritykseltäsi vai jostain muualta. Asiakas- tai käyttäjälähtöisessä suunnittelussa termit UX, UI sekä myös palvelumuotoilu tulevat tutuiksi.
UX-suunnittelu
UX-suunnittelu (user experience design) eli suomeksi käyttäjäkokemussuunnittelu tai konseptisuunnittelu on termi, joka liittyy sivustojen suunnitteluun. UX-suunnittelussa keskitytään kokonaisvaltaisesti asiakaskokemukseen ja sen tarkoituksena on suunnitella sivustoista ja palveluista käyttäjän kannalta mahdollisimman yksinkertaisia, toimivia ja lisäarvoa tuottavia. UX-suunnittelu lähtee aina kohderyhmän ymmärtämisestä, miten sivuston käyttäjät toimivat ja miten sivusto saadaan vastaamaan juuri heidän tarpeitaan. Suunnittelussa on tärkeässä roolissa nykyiseltä sivustolta saatava data.
UI-suunnittelu
UI-suunnittelija vastaa sivuston kokonaisvisuaalisuudesta ja elementeistä, joiden kanssa asiakas on vuorovaikutuksessa. UI-suunnittelija suunnittelee esim. CTA (call to action) -painikkeet, navigaatiologiikan, lomakkeet ja muut interaktiopisteet, ja hän on myös vastuussa sivuston väreistä, fonteista ja muista sivulla näkyvistä komponenteista.
Ilman hyvää ei UX ja UI suunnittelua ei olisi hyvää sivustoa. Tutustu alta tarkemmin ratkaisuihimme.
Verkkosivut
Verkkosivut ovat yrityksen tärkeimpiä markkinointi-investointeja. Tutustu ratkaisuihimme.
VerkkosivutVerkkokaupat
Verkkokaupalla on monta roolia; se tukee liiketoimintaa kauppapaikkana ja brändin rakentajana, toimien myös myyjänä ja asiakaspalvelijana.
VerkkokauppaAKAAN KAUPUNKI
Tavoitteena Suomen paras kuntasivusto
Huolellinen suunnittelu näkyy lopputuloksessa.
Tutustu referenssiin