Web Summit, 4. päivä: Burger on kuningas ja EU pistää jauhot suuhun

Web Summit, 4. päivä: Burger on kuningas ja EU pistää jauhot suuhun

Osallistuin marraskuussa ensimmäistä kertaa Euroopan suurimpaan teknologiaseminaariin, Web Summitiin Lissabonissa. Näihin blogipostauksiin on kerätty kunkin päivän highlightit. Viimeinen päivä Web Summitissa ei suinkaan ollut vähäisin, vaan tarjosi todella inspiroivia caseja ja puhujia, kuten Burger Kingin CMO... Lue lisää
Web Summit, 3. päivä: Nopeita autoja ja kalliita lenkkareita

Web Summit, 3. päivä: Nopeita autoja ja kalliita lenkkareita

Osallistuin marraskuussa ensimmäistä kertaa Euroopan suurimpaan teknologiaseminaariin, Web Summitiin Lissabonissa. Näihin blogipostauksiin on kerätty kunkin päivän highlightit. Kolmantena päivänä Web Summitissa jatkettiin samoja teemoja: oman työn merkitys maailmalle, asiakkaat eivät ole pelkästä... Lue lisää
Web Summit, 2. päivä: Olemmeko kusessa vai pelastuuko maailma?

Web Summit, 2. päivä: Olemmeko kusessa vai pelastuuko maailma?

Osallistuin marraskuussa ensimmäistä kertaa Euroopan suurimpaan teknologiaseminaariin, Web Summitiin Lissabonissa. Näihin blogipostauksiin on kerätty kunkin päivän highlightit. Web Summitin toisena päivänä oli valtavasti hyviä puhujia. Parhaina jäivät mieleen Spotifyn ja MailChimpin rebrändä... Lue lisää
Web Summit, 1. päivä: Snowden vs. Huawei

Web Summit, 1. päivä: Snowden vs. Huawei

Osallistuin marraskuussa ensimmäistä kertaa Euroopan suurimpaan teknologiaseminaariin, Web Summitiin Lissabonissa. Näihin blogipostauksiin on kerätty kunkin päivän highlightit. Web Summitin lyhyessä avauspäivässä oli startupien esittelyjä sekä muutama puheenvuoro. Puhujat olivat sitäkin nimekk&a... Lue lisää
Lisää videomarkkinointia, kiitos!

Lisää videomarkkinointia, kiitos!

Tanskalainen rocksuuruus D-A-D korsertoi Tampereella viime sunnuntaina 13.10.2019. Keikka oli perinteisen rockin riemukulkua, jota tämä vähän yli nelikymppinen mainostoimiston ukkeli seurasi silmät ymmyrkäisenä. Taisi joukosta löytyä monta muutakin pirkanmaalaista, jotka olivat vaihtaneet Kympin uutiset ja Japanin for... Lue lisää
Nyt on kuntamarkkinoinnin aika

Nyt on kuntamarkkinoinnin aika

Helsingissä 9.–10.9.2019 järjestetty Kuntamarkkinat keräsi noin 7000 eri kuntien päättäjää Kuntatalolle. Kahden päivän aikana pidetyissä tietoiskuissa korostui varsinkin kuntien kiristynyt taloustilanne. Heikko talous johtuu pääosin verotulojen ja valtionosuuksien laskusta sekä menojen k... Lue lisää
Markkinoija, unohda datan ja luovuuden vastakkainasettelu

Markkinoija, unohda datan ja luovuuden vastakkainasettelu

Datan ja luovuuden välinen tasapainottelu on puhuttanut markkinointialaa viime kuukausina. Syy kahtiajakautuneisuuteen on jo pidempään jatkunut markkinoinnin murros kohti aina vain digitaalisempaa, vuorovaikutteisempaa ja pirstaloituneempaa markkinointia. Tamperelaiselle Creative Cruelle elokuussa Creative Leadiksi siirtynyt Riina Rautiainen ti... Lue lisää
MARK Kasvuaamun opit, miten luoda kasvua markkinoinnilla

MARK Kasvuaamun opit, miten luoda kasvua markkinoinnilla

MARK Kasvuaamussa Plevnassa 28.5.2019 jaettiin kolmen casen kautta vinkkejä siihen, miten markkinoinnilla voidaan luoda kasvua. Creative Cruen Aapo-Lassi Kankaalan ja Sami Niemisen lisäksi tapahtumassa omaa asiantuntemustaan olivat jakamassa Sauna from Finlandin toiminnanjohtaja Carita Harju sekä Siro Creativen vastaava tuottaja Joel Hypé... Lue lisää
Matkailumarkkinoinnissa pienen ei tarvitse tarkoittaa tylsää

Matkailumarkkinoinnissa pienen ei tarvitse tarkoittaa tylsää

Kotimaanmatkailu on vahvassa kasvussa, mutta se ei näy pienten paikkakuntien matkailumarkkinoinnissa. Miksi monet pienet kaupungit tai kylät jättävät kokonaan kertomatta ja mainostamatta matkailutarjontaansa? – Koska valitettavan moni suomalaiskunta ei osaa nähdä itseään kiinnostavana matkakohteena, tulkitsee... Lue lisää
Onnistuneen messuosaston suunnittelu

Onnistuneen messuosaston suunnittelu

Alan messut ovat usealle yritykselle yksi vuoden tärkeimpiä tapahtumia. Investointi messunäkyvyyteen tuo kontakteja, uusia asiakkaita ja kantaa pitkälle messujen jälkeenkin. On tärkeää asettaa päämäärä ja määrittää kohderyhmä, joita varten messuille osallistutaan. Kirk... Lue lisää
Aprillipäivän retroilua verkkosivuilla

Aprillipäivän retroilua verkkosivuilla

Aprillipäivä sai meidät vähemmän tosissaan ihmettelemään ajatusta, mitä jos markkinointi ei olisikaan muuttunut yhtään kuluneina 30 vuotena. Ajatuksen innoittamina luova tiimimme käynnisti aikakoneen ja muutti verkkosivumme päiväksi sellaiseksi, kuin se kultaisella 80-luvulla olisi ollut kävij... Lue lisää
Tampere CED

Tampere CED

LEHDISTÖTIEDOTE: julkaistu 4.3.2019 Suomalaisten keskuudessa Tampere on vetovoimainen kaupunki, mutta nyt kaupunki aikoo kurottaa uudella tavalla kansainvälisen tapahtumamyynnin kentälle. Kansainvälisen tason suurtapahtumia lähdetään hakemaan uudenlaisen, maailmanlaajuisesti houkuttelevan tapahtumakeskittymän Tampere Co... Lue lisää
Mediaporras on nyt Creative Crue

Mediaporras on nyt Creative Crue

LEHDISTÖTIEDOTE: Julkaistu 16.11.2018 Maailma ja sen mukana työelämä ja markkinointi elävät murroksessa. Enää ei riitä, että toimitaan kuin aiemmin, vaan on kehityttävä niin työ- kuin vapaa-aikana ja mitä erilaisimpien kanavien avulla. Digitaalisuus on muuttanut eri toimialojen rakenteita, ... Lue lisää
Data on markkinoinnin turbokytkin

Data on markkinoinnin turbokytkin

Tiedätkö kenet sinun kannattaisi tavoittaa ja millä hinnalla? Hukkuvatko potentiaaliset asiakkaasi datapilveen, josta havaitset vain epämääräisiä hahmoja? Sivustoanalytiikan tuottama data yhdistettynä sosiaalisen median ja myynnin lukuihin mahdollistaa huomattavasti tarkemman markkinoinnin. Ymmärrettävä... Lue lisää
Sovelluksella osaksi asiakkaan arkea

Sovelluksella osaksi asiakkaan arkea

Hyvä sovellus tuottaa aitoa iloa ja hyötyä ja vie palvelut lähelle asiakasta. Minkälaisen mobiilisovelluksen teidän yrityksenne tarvitsee? Hyvin suunnitellulla mobiilisovelluksella voit helpottaa asiakkaidesi arkea ja samalla edistää omaa tunnettuuttasi ja myyntiäsi. Meiltä saat asiantuntevaa os... Lue lisää
Mittaatteko käytettyjä kanavia tarpeeksi?

Mittaatteko käytettyjä kanavia tarpeeksi?

Sähköpostiin kilahtaa päivittäin useita uutiskirjeitä. Näiden uutiskirjeiden tavoin moni muukin viesti tavoittaa kohteensa digitaalisesti. Mutta kuinka varmistetaan, että tieto meni perille?  Digitaalisten kanavien vahvuus on niiden mitattavuudessa ja muokattavuudessa Markkinointi- ja myyntijohtajat käytt... Lue lisää
Ohjelmointialalla naisen euro voi olla 120 senttiä

Ohjelmointialalla naisen euro voi olla 120 senttiä

Naistenpäivän kunniaksi esittelemme teille miesvoittoisella alalla uraa tekevät koodarimme Hennan ja Tiinan. Samalla raivaamme esteitä naisten oikeuksien ja tasa-arvon toteutumisen tieltä. Mikä koodissa kiehtoo? Tiina yhdistää koodarina kiinnostuksen matematiikkaan, ongelmanratkaisuun ja media-alaan. Hennaa koukuttaa ma... Lue lisää
Mainonnan ammattilainen ohjaa dataa, ei toisin päin

Mainonnan ammattilainen ohjaa dataa, ei toisin päin

Mainostoimisto Mediaportaan uusien osakkaiden mielestä data ei ole vastaus kaikkeen, moniosaajuus on puutteellista ammattitaitoa ja omaa myyntiä tärkeämpi tavoite on tuoda asiakkaan liiketoimintaan oikeaa lisäarvoa. Multitaskaus ja moniosaaminen ovat sanoja, jotka kääntyvät oikeassa elämässä työ... Lue lisää